donderdag 1 november 2012

Vacances de la Toussaint

Hupla, op algemene aanvraag een nieuw blogberichtje!
Ik geef het toe, ik heb jullie een beetje verwaarloosd :) maar 't is hier ook ongelooflijk druk geweest de laatste tijd. Maar op 'la Toussaint' heb ik wel even tijd voor een update.

Waar zal ik beginnen?!
Vorige week is Véronique (de mama) weer gestart met werken. Het duurde eventjes om haar transfer van Amerika naar Frankrijk rond te krijgen maar sinds vorige week is dat dus gelukt.
Nu sta ik er dus alleen voor om de kindjes 's morgens op tijd naar school te brengen en ze 's avonds ook te gaan halen. En dat is mij al goed gelukt, al zeg ik het zelf! :)
Sebastien heeft een beetje de neiging om wat aan de trage kant te zijn (vooral 's morgens) maar wanneer je zijn aandacht weer op de juiste dingen vestigt, vormt ook hij geen probleem.
Overdag heb ik dus het huis voor mij alleen en kan ik doen wat ik wil. En aangezien ik ook de auto ter beschikking heb, kan ik 'overal' naartoe! Handig. En daar maak ik dus ook gebruik van ;)

22 oktober en zo buitenzitten - GOE voor mij!


Eind oktober heb ik zelfs nog kunnen genieten van een kleine nazomer. Overdag buitenzitten in een t-shirt, wie kan dat allemaal doen eind oktober?! Dat deed echt ongelooflijk deugd. Ik kan hier natuurlijk ook genieten van een zalig, rustig decor. Mij hoor je niet klagen hoor! :)

Nog een plekje vrij in mijnen hof!

1 2 3 silly looks!


Ondertussen beleef ik ook zalige momentjes met de kinderen. Ze staan hier helemaal zot van Gangnam Style en elke keer dat liedje op de radio gespeeld wordt, moet het volume opengedraaid worden :) in de auto is dat echt zalig. Vooral als je de jongste hoort meekwelen terwijl hij eigenlijk totaal niet weet wat hij aan het zeggen is (maar dat weet niemand met dat liedje). Natuurlijk zijn ze ook helemaal op de hoogte van het bijhorende dansje en dat heeft al grappige taferelen opgeleverd :) ik heb er een filmpje van, dat volgt binnenkort!

Sarah - Laura - Elly - Elisa
Vrijdagavond was het -eindelijk- eens tijd om iets te gaan drinken! Ik had afgesproken met Elisa en zij had op haar beurt nog afgesproken met andere au-pairs. En zo was het weer een mooie internationale mix, van Finland tot Duitsland tot Mexico. Ik kan al een wereldreis gaan maken en als iedereen woord houdt heb ik overal al een slaapplaats ook :)

We zijn naar 'The Bitter End' getrokken, een Ierse pub in Saint-Germain-en-Laye. Een gezellige drukte maar vooral leuk gezelschap. De prijzen waren iets minder, €6.25 voor een desperados! Wablieft?!
Eentje kon er nog vanaf (omdat ik daar nu wel écht zin in had) maar daarna ben ik toch maar overgeschakeld op iets goedkopers (en non-alcoholisch aangezien ik nog moest rijden) :)
Van de barmannen (die er eigenlijk best wel mochten zijn) kregen we plots ook nog enkele wodka-shotjes aangeboden, gewoon, omdat ze zin hadden om ons te trakteren. Okeeee, hier komen we nog!:)
We hebben alleszins goed gelachen en ons echt goed geamuseerd!
Toen we terug naar huis keerden (ik met de auto en de rest met de trein), heb ik weer nog iets voorgehad. Ik was al blij dat ik aan Elisa had voorgesteld om haar thuis af te zetten want alleen had ik nog iets meer gepanikeerd denk ik. Ik had mij dus geparkeerd in een ondergrondse parking vlakbij het station. Ik vond nergens zo'n automaat om te betalen dus zijn we maar naar de uitgang gereden. Daar bleek dus dat je een visa-kaart moet hebben om te kunnen betalen. JA LAP.
Maar! Er was ook zo'n betaalautomaat. Oké, dus wij terug geparkeerd en naar de betaalautomaat op zoek gegaan. Maar de losers van Vinci waren aan het werken aan hun parking en de automaat was dus buiten gebruik. JA LAP (maal twee!).
Lichte paniek toch wel! :) Maar, slim als ik ben, terug naar de uitgang gegaan. En daar vonden we 2 bereidwillige bewakers waarbij we dus ons ticket konden afrekenen. Blijkbaar waren we ook niet de enige aangezien ze niet zo verrast waren door onze paniek :)
Goed opgelost dus en weer iets om thuis te vertellen ;)




Parc de la Villette
De dag erna hadden we met dezelfde meisjes afgesproken om 'iets' in Parijs te gaan doen. Sarah wou heel graag het Parc de la Villette bezoeken. Dat is een park in een uithoekje van Parijs waar je o.a. één van de concertzalen en veel wetenschappelijke dingen kan terugvinden. Iets waar ik uit mezelf waarschijnlijk niet direct naartoe zou gaan maar wat uiteindelijk best wel leuk was :) 't was een zalige zonnige dag (wel vrij koud) en dat maakte het natuurlijk ook al beter. Veel coole dingen gezien en weer een leuke dag gehad met de meisjes. Echt een leuke groep! :)

Parc de la Villette

Parc de la Villette (binnenin de Géode (bol) is er een cinema!)

Parc de la Villette

Deze week is de herfstvakantie hier ook begonnen. Alleen duurt ze hier 2 weken! Dus moet ik de kindjes 2 weken zien bezig te houden :) spannend!
Maar, de eerste week is al bijna om dus ik zit al bijna in de helft, haha.



Forêt
We hebben al elke dag iets buiten kunnen doen dus da's al goed voor hun gemoedstoestand. Want 't is nogal duidelijk wanneer het hen teveel wordt, dan beginnen ze elkaar lastig te vallen en draait het uit op een ruzie. We hebben ons goed kunnen bezighouden met de decoratie te maken voor Halloween en we zijn in 't bos gaan wandelen. Ik had daar kastanjes gevonden die ik nadien ging klaarmaken voor de kindjes omdat ze gepofte kastanjes niet kenden. Maar aan Sebastien zijn gezicht te zien, was het niet echt een succes. Hij kon het niet snel genoeg uit zijn mond hebben, héél grappig :)
Gisteren zijn we ook naar de plaatselijke bibliotheek geweest. Boeken vinden ze alledrie superinteressant en leuk dus dat was een topidee. Magali heeft een duidelijke mening over de crappy twilight-books maar heeft toch maar mooi een boek van de schrijfster meegenomen, betrapt dus!








's Avonds was het dan tijd voor het feestje waar iedereen (inclusief mezelf) ontzettend hard naar uitgekeken heeft - HALLOWEEN!
Het huis was nog dubbel zo hard versierd als ervoor. De foto's spreken wel voor zich, 't was hier supergezellig;) de kindjes hadden allemaal klasgenootjes uitgenodigd en dus liep het hier vol met griezelige figuren. Ik moest mij natuurlijk ook verkleden (verplicht!) en zag er dankzij mijn zwarte lippenstift heel hekserig uit. Of dat vonden de kindjes toch :)
Ik heb mij alleszins goed geamuseerd. De kindjes waren allemaal zotgedraaid door een overdosis suiker en dat zorgde voor een gezellige drukte. Gelukkig is het huis hier groot genoeg!

De kindjes kregen allemaal een echte spooky maaltijd voorgeschoteld, van afgesneden vingers tot heksenhaar en van vers bloed met oogbollen tot drilpudding met spinnen! Superleuk gedaan allemaal en nog lekker ook;)

Nadien is iedereen vertrokken voor dé traditie van de avond; trick or treat. Na een uurtje kwamen de kindjes terug met zakken vol snoep. Missie geslaagd dus!:)
Ik heb zelfs enkele snoepjes gekregen van de meisjes en ik moet zeggen, de moeite waard!
't was echt een zalige en geslaagde avond. Nu is 't al uitkijken naar Thanksgiving :)










Vanmorgen vond ik in mijn 'brievenbus' een enveloppe vol snoep met een briefje - 'Happy Halloween, Rebecca'. Zó lief:) dat maakt mijn dag dus al goed he!
Vandaag is het hier ook een feestdag dus hoef ik niet te 'werken'. Vanavond komt er een bevriend koppel met hun kindjes op bezoek, zij blijven hier het hele weekend.
Dit weekend zal ik waarschijnlijk weer naar Parijs trekken. Ik heb mij een abonnement aangeschaft voor het openbaar vervoer een aangezien dat in het weekend voor alle zones werkt, kan ik 'gratis' overal naartoe. Best handig dus! En dat vraagt dus om uitgetest te worden!:)

En dan is het aftellen naar de eerst bezoekjes. Het weekend van 17-18 november is al voorbehouden voor Sarah&Sofie, het weekend erna ga ik op citytrip naar Brussel met enkele au-pair meisjes en het tweede weekend van december komen mijn mama en mijn tantes en nonkels op bezoek. Ik kan al niet wachten!:)

À bientôt!
Bisousxx



Geen opmerkingen:

Een reactie posten