zondag 23 september 2012

Eerste indrukken


Gisteren was het dan eindelijk zover! D-day! Eigenlijk was ik niet zo zenuwachtig als toen ik naar Boa Vista vertrok, ik heb het precies allemaal anders beleefd deze keer :)

Om 11u13 heb ik de TGV genomen naar Parijs, Gare du Nord. Onderweg half geslapen en rondgekeken en voor ik het besefte, was ik al gearriveerd. Daar had ik afgesproken met Tinne, een vriendin van in’t middelbaar. Ongelooflijk lang geleden dat ‘k haar nog gezien had en dan kom ik ze weer tegen in Parijs, hoe fancy ;) 

Daarna de taxi genomen naar Noisy-le-Roi. Op een dik halfuurtje was ik daar en kwam ik aan een poort met een intercom. Dus, zoeken naar hun familienaam en dan hebben zij ons binnengelaten. Je komt dan in een soort van domein, omringd door graspleinen en bos/bomen. Er zijn hier maar enkele ‘straten’ maar de auto’s rijden hier zo traag dat je hier gerust op straat kan spelen etc.
De tuinen van de huizen gaan allemaal over in een groot grasplein met bomen, dus iedereen heeft eigenlijk een gigantische tuin. In de zomer (en nu nog eigenlijk) kan je hier dus constant buiten zitten, wandelen, spelen,…

Het gezin heeft mij supergoed ontvangen. Ze hebben mij onmiddellijk mijn kamer getoond, die echt mooi is en groot. Daarna hebben we iets gedronken op het terras. De kindjes zijn dan ook komen hallo zeggen en de meisjes hadden allebei iets gemaakt voor mij. Van Rebecca heb ik een soort van collage gekregen en Magali had een kaartje op mijn bureau gelegd. Echt superlief. Van het hele gezin heb ik chocolade en een reisgids van Parijs (in het Frans!) en een kaartje gekregen. In het begin wist ik niet zo goed wat ik allemaal moest zeggen maar het is een heel geanimeerd gezin, de kinderen praten constant en vertellen over vanalles en nog wat :) dus genante stiltes, dat bestaat hier niet!

Sebastien, de jongste, wou mij graag laten zien hoe hij in een boom klimt. Dus werd ik al snel meegenomen doorheen de ‘tuin’. De kinderen hebben allemaal hun eigen boom, die ook een naam gekregen heeft. Daar klimmen ze dan in :) ook ik mocht mijn eigen boom kiezen natuurlijk, maar ik heb er nog geen naam voor gevonden :)

’s Avonds hebben we allemaal samen gegeten, ’t was een soort van varkensvlees/ribbetjes achtig met broccoli. Geen aardappelen of pasta ofzo, ze eten alleen groenten en vlees. Na het hoofdgerecht eten zij yoghurt met suiker en nadien nog een stuk fruit. Dat is hun gewoonte blijkbaar :) ik heb mij alleen maar aan de yoghurt gehouden (petit suisse’kes, voor de kenners).
Elke zaterdagavond houden ze, traditiegewijs, filmavond. Er werd al snel gekozen voor Harry Potter, bangelijk! John maakte ondertussen popcorn en al snel hadden we een gezellige avond voor de televisie :)
Daarna ben ik gaan slapen om van de vermoeiende dag te bekomen.

Het grappige is ook, het gezin is nog maar net verhuisd van Amerika en al hun meubels moeten nog toekomen of zijn besteld. Dus nu is alles hier in huis gehuurd, tot de lakens op mijn bed :) dus nu is het hier nog vrij basic maar binnen 2 weken zou normaal al hun gerief hier moeten zijn.

Deze ochtend kregen we pannenkoeken als ontbijt, met mable syrup. Je ziet wel duidelijk de Amerikaanse invloeden hier ;) maar dat zal ik ook wel snel gewoon zijn.
De kinderen praten onderling Engels maar zodra alles hier in orde is en alles een beetje een routine geworden is, ga ik Frans praten met hen.
Voorlopig is het echt heel schattig om hen Engels (vooral Amerikaans natuurlijk) te horen praten. De jongste zijn stopwoord is ‘But anyway…’. Heel grappig om te horen.

Vandaag gaan ze allerlei noodzakelijke dingen voor het huis aankopen, zoals een droogmachine en bureau’s voor de meisjes. Aangezien dat nu niet zo interessant is, ga ik thuisblijven. Ik ga eens rondwandelen in de wijk en foto’s nemen voor jullie! :)

Morgen moeten de kinderen weer naar school en ga ik hen mee wegbrengen. Ik ben benieuwd.
A la prochaine fois!

Mijn kamer

Mijn badkamer

Mijn douche

Kamer

Uitzicht vanop mijn kamer

Trap

Woonkamer (met gehuurde meubels)

Keuken

Tuin

Huis vanuit tuin

Sushi

1 opmerking:

  1. Mon dieu, wat een paradijs!!! Kies maar gauw een naam voor je boom (Jekyll maybe?) en laat maar weten hoe de eerste school/werkdagen geweest zijn.X

    BeantwoordenVerwijderen